Övning ger färdighet!

Ja de e väl så de heter!
Jag försöker då lära min lilla tös att gå fint i koppel, och de e inte de lättaste. Hon är verkligen super duktig på allt annat men koppel e inte kul alltså. Hon drar... ska alltid vara först!
Så jag fick ett råd att stanna VARJE gång hon drar. Och om ja säger att de kanske är 800m till jobbet och alice drar var 3m. 800/3=267. Alltså måste jag stanna såååå många gånger. Fatta hur jobbigt de är. Hon har ju minne som en guldfisk de lilla livet. Men va gör man inte för att få en väluppfostrad vovve? Nu ligger hon heelt slut i soffan(dyng sur av allt regn hon fick på sig under färden hem). Och jag bara älskar henne!

Nog om alice, nu till hur duktig jag å tove(chefen) varit idag. Vi har burit lådor i massor. Sånna muskler vi kommer att få. Blir inget gym här inte ;) Sen har vi tagit upp massor av vinterjackor. Fått sååååå mycket gjort. Så då tyckte vi att vi va värda en lång lunch, så vi tog med hundarna till parken och köpte med oss mat. Men på vägen ner så öppnade sig guds hus. Vi va helt genomvåta när vi kom tillbaka till jobbet. Varför just när vi hade lunch liksom? Sen fortsatte jobbet, flytta å dona på vårt lager, så nu kan man tom gå där utan att klättra över allt.


Så nu njuter jag av den sköna soffan som är under mig. Tycker jag är värd de!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0